skip to main content
Ngôn ngữ:
Giới hạn tìm kiếm: Giới hạn tìm kiếm: Dạng tài nguyên Hiển thị kết quả với: Hiển thị kết quả với: Chỉ mục

Didattica inclusiva: aspetti metodologici, epistemologici e percorsi di ricerca

Franceschini, Giuliano

Studi sulla Formazione, 2018, Vol.21(2), p.201(16) [Tạp chí có phản biện]

ISSN: 1127-1124 ; DOI: 10.13128/Studi_Formaz-24666

Toàn văn sẵn có

Trích dẫn Trích dẫn bởi
  • Nhan đề:
    Didattica inclusiva: aspetti metodologici, epistemologici e percorsi di ricerca
  • Tác giả: Franceschini, Giuliano
  • Chủ đề: Advertising Executives
  • Là 1 phần của: Studi sulla Formazione, 2018, Vol.21(2), p.201(16)
  • Mô tả: Inclusive education in international educational research occupies a very important position. However, the meaning of the term inclusion is not always clear. The article explains how to understand the authentic meaning of inclusive education, through the perspective of Disability Studies. In particular, the concept of normative and relative abilities will be compared, and some inclusive educational strategies will be analyzed. Finally, the links between inclusive education and educational research and the influence of J. Dewey's thought in the development of inclusive educational theory and practice will be described. Keywords. inclusive education, inclusion, education research, John Dewey, Disability Studies.
  • Ngôn ngữ: English
  • Số nhận dạng: ISSN: 1127-1124 ; DOI: 10.13128/Studi_Formaz-24666

Đang tìm Cơ sở dữ liệu bên ngoài...